Pages

Wednesday, February 27, 2008

رسالة إلى كل ديك وكل فرخة


منقول من موقع جامعة أون لاين

رساله الى كل ديك وكل فرخه

اخى الديك الكريم اختى الفرخه

بعد التحيه والسلام ابعث اليكم بخالص أمنياتى القلبيه أنا وجميع شباب جامعه الاسكندريه بالشفاء العاجل وأن ترزقوا الصبر والسلوان فى مصابكم الجلل بفقدانكم الالاف من الاهل والاصدقاء فقد فقدت مصر كوكبه من خيره فراخها بسبب هذا المرض المسمى بأنفلونزا الطيور

الله يرحمكم يافراخ ياكبار اتعلمنا منكم كتير بالذات الفرخه اللىكانت بتطلع ف الاعلانات وتصرخ وتقول( ادبحنى يامعلم قطعنى يا معلم) اتعلمنا منها التضحيه بالنفس من اجل راحه الاخرين وكذلك اتعلمنا منكم الفقس فعرفنا ازااى نفقس الحكومه بتاعتنا الى عامله زى المنشار طالع واكل ونازل واكل

اللى بيننا وبينكم اكتر من عشرة عمر أنا لوحدى من ساعة م اتولدت حتى الآن لاهط بتاع500صدر وورك حتى ماما وأنا صغير كانت بتضحك عليا وترضعنى شوربة قال ايه عشان لما أكبر أريش0

نعلنها للدنيا كل الدنيا وللعالم كل العالم أن لحم كتفنا من خيركم وعمر اللحمه أوالسمك ماهيسدوا الفراغ اللى انتوا هاتعملوه فى بطننا مين يقدر ينسى الصدور الحنينه اللى ياما اتعاركت عليها أنا وأخويا الصغير ومين هيقدر ينسى الوراك ولا الكبد والاوانص والشوربه وسنين الشوربه (فاصل من البكاء) ياما اخد ناكم لحم ورمناكم عضم خلاص مفيش رحمه حتى الحكومه بتاعتنا سايقه عليكم النداله بدل ماتقف جنبكم عماله تدبح وتموت فيكم انا سامعهم بيقولوا من يومين أنهم عندهم حل من اتنين إماإنهم يدبحوكوا عشان ما تعدوناش أوإنهم يدبحونا عشان منتعديش منكم وكان نفسنا نقوم معاكم بالواجب لكن نعمل ايه الحكومه بتاعتنا ايديها طايله ولوشمت خبر ممكن تعدمنا معاكم وإحنا شعب أغلب من ا لغلب

والسلام ختام

اخوكم جمعاوى

سؤال الحلقه للفراخ اللى ف المنازل ياترى الفرخه بتلد أم تبيض ؟

ترسل الإجابات على قفص بريد الموجود بشارع الفرخه الديخه ولا تنسوا يرفق بالخطاب بيضه بلدى

2 comments:

Ayoy said...

مع اني مش من محبين الفراخ اوي يعني لكن الواجب يقتضي ان أشاطر الديوك و الفراخ أحزانهم و اتمني لهم الصبر و السلوان

Yasmen Refaat said...

جاامده جداااا

وانا كمان .. علشان انا من اشد المعجبين بالفراخ .. وخصوصا المحمره و البانيه
=)) =))