Pages

Saturday, April 26, 2008

ملل ملل ملل


يووووووووووووووووووووووووه ، يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه ، يييييييييييييييييييييييييييييييييييييه
تعبت أوي ، حاسة بملل ، عايزة أرتاح وأخلص بقى

أوعوا تقولوا إنجي إتجننت ولا إيه ، أحسن أزعل منكم ، إنتم عارفين إني ست العاقلين

بس معرفش ليه جالي إحساس بالملل والتعب

بالراحة طيب فهمينا الإحساس ده جالك من إيه

من الدراسة يا سيدي
مش عايزة أفكر في أي حاجة ليها علاقة بالدراسة
مش عايزة أذاكر ومش عايزة أشتغل ومش عايزة أعمل حاجة أحس منها بملل

عايزة أعمل حاجة جديدة عايزة أسافر و أخرج وألعب وأتفسح

عايزة أشتغل بس مش في حاجة متعلقة بالدراسة

وأنا في سنة أولى ولغاية الترم اللي فات كنت باحب الدراسة جدا وكنت مستمتعة جدا

بس بجد تعبت وحاسة إنها بتتطلب مننا مجهود كبير أوي

وأنا مش من النوع اللي مش باحب المجهود بس حاسة إني ممكن أدي المجهود ده في مكان تاني أحسن

معرفش ده سببه إن الكلية دي مش مكاني ولا لأني محتاجة وقت أستريح فيه علشان أقدر أكمل بعد كده

مش عارفة

والله أنا بحب كليتي جدا ، بس حاسة بملل ومش عايزة أشتغل ومش عايزة أعمل حاجة خالص متعلقة بالشغل

بس بعد دراستي للوضع وفهم المشكلة أقدر أقول رأيي إن المشكلة أغلبها بتكمن في نظام التعليم ، بحس إن الدكاترة شايفينا مكن بيشتغلوا وبس ، بس معرفش ليه الكلية ما فكرتش - هي الكلية بتفكر!!- خلاص خلاص ما تزعقوش قصدي نظام الكلية - ليه نظام الكلية ما بيحتويش على حاجات ترفيهية نعملها
يعني ليه ما يشوفوش الطلبة بتحب إيه وتعملهولنا ويبقى عليه درجات برضه علشان الناس تعمل حاجة تقدر تخرج بيها عن جو المذاكرة والدراسة

بس برضه ملل ملل ملل :((

ادعوااااااااااااااااااااااااااااا لي أخلص من الملل ده

0 comments: